دلشوره‌های فولادی و ریسک‌های تمام نشدنی صنعت فولاد

در این مقاله میخوانید...

دو هفته‌نامه اجتماعی اقتصادی صنف سه‌شنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۲ – ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ ۲۶ – صفر ۱۴۴۴ سال هشتم – شماره ۱۶۶

سرمقاله

احمد قافی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی منطقه یزد

برگزاری رویدادی قدرتمند در راستای ارتقاء جایگاه صنعت فولاد کشور

صنعت گسترده فولاد نه تنها در ایران بلکه در جهان یک صنعت قدرتمند است که به‌دلیل تاثیر بسیار بر فعالیتهای اقتصادی، مورد توجه قرار دارد.

به همین دلیل سعی می‌شود سیاست‌ها و اقدامات دولت‌ها در راستای حمایت از این صنعت صورت می‌گیرد.

ایران نیز چند سالی است که به‌طور مداوم جایگاه دهم فولادسازان برتر دنیا را از آن خود کرده است، جایگاهی که هر چند تا حدودی تثبیت شده اما حفظ آن قطعا دشوار است.

طبق آمارهای رسمی همچنین، صادرات فولاد ایران در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 37 درصدی همراه بود.

با این وجود با توجه به نیاز دنیا و وجود رقبا، برای ارتقاء این جایگاه و ادامه‌ی این رشد باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست و

به هنگام تلاش کرد تا با تولید محصول رقابت‌پذیر، بازارهایی پایدار را از آن خود کنیم که بی‌شک دسترسی به انرژی پایدار، تامین سنگ آهن به‌عنوان خوراک اصلی این صنعت، توسعه‌ی زیرساخت‌ها دستیابی به فناوری‌های نو و توسعه تکنولوژی و در نهایت پرهیز از خام‌فروشی از جمله مواردی که برای دستیابی به این مهم نقش بی‌بدیلی خواهند داشت.

برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی فولاد و نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت، ابزارآلات و ماشین‌آلات صنعتی در یزد به دلیل ظرفیت‌های غنی و فعالیت فولادسازان قدرتمند در این استان و همچنین حضور فعالان صاحب‌نام این عرصه در این رویداد تخصصی، قطعا فرصت و بستر بسیار مناسبی است برای تعامل و هم‌اندیشی فعالان این صنعت در جهت یافتن مسیر توسعه‌ی صنعت فولاد.

امید است که شاهد دستاوردهای ارزشمند این رویداد و ارتقاء جایگاه فولاد کشور در دنیا باشیم.

امتیاز دهید post
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دلشوره‌های فولادی و ریسک‌های تمام نشدنی صنعت فولاد دیدگاه

  1. به اميد اينكه اين بازديدها تاثير مثبتي تو رشد صنعت ايران داشته باشه

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است