بستر خنک کننده

بسترهای خنک‌کننده با استفاده از عناصر استانداردی طراحی می‌شوند تا نیازهای مشتریان در اندازه محصول، طراحی و مواد مورد استفاده را برآورده کنند. رولیک‌های محصول بعد از برش به زیر قیچی سرد برده شده و بر روی رولیک‌های کاست قرار می‌گیرند تا به انتهای بستر حرکت کنند و خنک شوند. از طریق مکانیزم کاست، محصولات برش خورده و نخورده جدا شده و بر روی شانه‌های چدنی بستر قرار می‌گیرند تا به مسیر خود ادامه دهند. بستر خنک‌کننده به‌طور مداوم محصول را چرخانده تا به نحوی که شمش در خنک‌کننده خود خنک شده و شکل خود را حفظ کند.

در این مقاله میخوانید...

بستر خنک کننده

بستر خنک‌کننده بخشی از یک خط نورد است که در انتهای پروسه نورد قرار دارد و به محصولات نورد گرم که از پروسه شکل گرفتن خارج شده‌اند، اجازه می‌دهد تا محصولات فولادی نورد گرم را خنک کنند. بستر خنک‌کننده walking beam رایج‌ترین نوع بستر خنک‌کننده است. چیزی که این مکانیزم می‌خواهد انجام دهد این است که تمام دمای محصول به‌طور همزمان خنک شود. در غیر این صورت، تنش‌هایی را در میلگردها ایجاد می‌کند. اگر بخشی از میلگرد به‌طور مداوم با فلزات سرد و قطعات در تماس باشد، با سرعت متفاوتی نسبت به قسمت‌هایی از میلگرد که به‌طور مداوم در هوای محیط باز است خنک می‌شود. بستر خنک‌کننده با شانه‌های قابل شیفت شامل سیستم تحریک دو طرفه که به‌صورت مداوم محصول را بلند، حرکت به سمت خروجی و پایین می‌آورند به‌طوری که محل تماس دائماً تغییر می‌کند و اجازه می‌دهد همه میلگردها با سرعت یکسان خنک شوند. میلگرد راه خود را به انتهای بستر می‌رساند، جایی‌‌که روی مجموعه‌ای از میزهای غلتکی قرار می‌گیرد. شانه‌های بستر دارای الگوی دندانه اره‌ای هستند، به همین دلیل به بستر خنک‌کننده نوع چنگکی نیز معروف هستند.

 

بستر خنک کننده

 

بستر خنک‌کننده Cooling bed متشکل از مجموعه رولیک‌های ورودی مکانیزم Apron (کاست) شانه های ثابت، شانه‌های متحرک، قسمت ویملایر (ترانسفر محصول)، مجموعه رولیک‌های خروجی بستر، مجموعه رولیک‌های ورودی بستر و قیچی اندازه می‌باشد. رولیک‌های محصول را به زیر قیچی سرد برده تا در اندازه‌های 12 متری (بسته به سفارش ) برش داده شوند. بسترهای خنک کننده با استفاده از عناصر استانداردی طراحی می‌شوند که می‌توانند نیازهای مشتری را در اندازه محصول، طراحی و درجه مواد برآورده کنند. محصولات ما با توجه به نیاز مشتری، سالن تولید طراحی شده با مرغوب‌ترین مواد ساخته شده است.
محصول بعد از برش توسط قیچی اندازه توسط رولیک‌های خط گرم وارد قیمت بستر شده و بر روی رولیک‌های کاست به سمت انتهایی بستر می‌رود، مکانیزم کاست محصول برش خورده را با محصولی که هنوز برش نخورده جدا کرده و بر روی شانه‌های چدنی بستر رها می‌ کند، شانه‌های متحرک وظیفه شیفت محصول را به سمت ویملایر و رولیک‌های خروجی بستر را بر عهده دارد. قسمت ترانسفر در این خط به صورت گامی در نظر گرفته شده است که این امکان را به محصول می‌دهد که بدون هر نوع پیچش آن را بر روی رولیک‌های بگذارد.‌

بستر خنک کننده شمش های فولادی

در خصوص خنک‌کاری بیلت‌ها، بسترهای خنک‌کننده دارای ویژگی هستند که به‌طور مداوم شمش را می‌چرخاند تا جایی‌که با بستر تماس می‌گیرد به‌طور مداوم تغییر می‌کند، بنابراین شمش در فرآیند خنک‌سازی شکل خود را مخدوش نمی‌کند. بسترهای خنک کننده‌ای که برای بلوم‌ها و شمش‌های ورق استفاده می‌شوند، الگوی چنگک ندارند، اما ممکن است از انتقال زنجیره‌ای به‌عنوان روش تراورس استفاده کنند. اندازه بسترهای خنک‌کننده به‌ گونه‌ای است که محصول در یک چرخه خاص خنک می‌شود.

امتیاز دهید post
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است